21
פבר

ששה צעדים לתכנון שיפוץ ו/או מעבר בית

 

לא פעם שואלים אותי "איך מתכננים את השיפוץ??"  או "איך מתארגנים נכון לקראת מעבר בית?"

אז הכנתי לכל השואלים רשימה של ששה צעדים שמומלץ לעשות לפני תחילת שיפוץ/ מעבר:

1. לוח זמנים- תכננו מראש (עד כמה שניתן) את השיפוץ בהתאם לפניות שלכם, כלומר אם השיפוץ הוא רחב היקף וידרשו מס' חודשים של היערכות ועבודה או אם השיפוץ הוא קצר טווח (עד כחודש), היערכו לכך מבחינת פניות שלכם על חשבון ימי/ שעות עבודה, סיוע של בני משפחה/חברים לשמירה על ילדיכם הקטנים, זמינות להגיע להתייעצויות עם המעצבת/ הקבלן בשטח, ימים שיוקדשו לבחירת פריטים חדשים לבית ושעות נוספות שידרשו לטובת השיפוץ.

החליטו על המועד המתאים מבחינתכם לתחילת השיפוץ ותאריך היעד בו תרצו לסיימו. חשוב שתציינו את התאריכים הללו בפני כל בעלי המקצוע שייקחו חלק בשינוי בביתכם. קחו בחשבון כי כל שיפוץ ידרוש את מעורבותכם ברמה כזו או אחרת וככל שתערכו לכך מראש, הדרך תהיה קלה יותר.

 

2. הגדרת תקציב- חשוב! חשוב! חשוב!

בכדי שהשיפוץ ינוהל בצורה אחראית ומסודרת, חשוב שתגדירו לעצמכם מראש את התקציב שיעמוד לטובת השינוי. אם אתם מתכננים לשבור תכנית חסכון, לקחת הלוואה או להשתמש בכסף זמין, חשוב שתדעו מראש מה הסכום המכסימלי שמוקצב לפרויקט.

קחו בחשבון כי ייתכן ותהיינה "הפתעות" ותוספות מעבר לתכנון הראשוני ושיש להיערך אליהן בתוספת של כ10%-15% מסך התקציב המתוכנן. השינויים יכולים להיות בשל שדרוגים של הזמנות אצל ספקים, תוספת של פריטים שלא תכננתם להחליף, (זוכרים שעם האוכל בא התיאבון ; ) אז בשיפוץ זה קורה גם) ,שינויים שידרשו לביצוע בשל מצב הנכס הקיים ו/או עפ"י חוות דעת של מומחים בתחום.

 

3. תכנון פונקציונלי- הכינו רשימה של אותם דברים שתרצו לשנות/ להחליף/ לשדרג במסגרת השיפוץ. צרו טבלה עם חלוקה לפי חדרים (סלון, מטבח, חדר ילדים, חדר הורים, שירותי אורחים וכו'), ובכל חדר פרטו את הרצונות שלכם לשינויים. התייחסו בכל סעיף לשינויים הנדרשים מבחינתכם, לדוגמא בשירותי אורחים-החלפת ריצוף, שינוי אסלה קיימת, הוספה של ארון לאחסון מגבות וחומרי ניקוי ועוד.

עם הטבלה הזו תוכלו לתכנן את כתב הכמויות עם הפריטים והחומרים שיידרשו לקראת ובמהלך השיפוץ, מה שיסייע לכם לקבלת הערכת מחיר לביצוע.

 

4. תכנון עיצובי- רצוי שתחליטו על סגנון העיצוב בבית או במרחב אותו אתם מתכננים לשפץ. אתם לא צריכים להתאמץ ולמצוא את השם המתאים לסגנון שלכם (כפרי, מודרני, סקנדינבי וכו')אני ממליצה לכם לפתוח תיקיה במחשב או בסלולרי, אליה תעלו תמונות של בתים לטעמכם, שאתם אוהבים את המראה שלהם, את הפתרונות העיצוביים, את הגוונים או כל דבר שגורם לכם לWOW-!

אחרי שתעיינו בתיקיה הזו במבט רחב וכולל, תקבלו תמונה ברורה יותר של הסגנון המועדף עליכם וזו התחלה מצוינת לתכנן את העיצוב הייחודי בבית שלכם.

5. המלצות על בעלי מקצוע וספקים- במהלך השיפוץ תעזרו בבעלי מקצוע שונים כמו קבלן, חשמלאי, אינסטלטור, נגר, רצף ועוד לא מעט אנשים שישתלבו בשינוי אצלכם בבית ובנוסף תבקרו בחנויות לרכישת החומרים והריהוט המשלים.

אני מציעה לכם לאסוף המלצות ממקורות מהימנים כמו חברים, מכרים ובני משפחה שאתם סומכים על חוות דעתם וניסיונם האישי. עם רשימה שתכינו בשם "המומלצים-בעלי מקצוע וחנויות" , תוכלו בהמשך לקבל הצעות מחיר ולבצע השוואות ביניהם.

 

6. בחירת מעצבת פנים- אחת ההחלטות הראשונות לקראת השיפוץ/מעבר שתצטרכו לקבל היא בחירת מעצבת פנים שתלווה אתכם לאורך כל התהליך השיפוץ.

בפוסט אחר הרחבתי על איך בוחרים את המעצבת המתאימה עבורכם אבל אציין שגם בבחירה זו כדאי מאוד לקבל המלצות ממקורות מהימנים ולבדוק את הכימיה שנוצרת ביניכם בפגישות הראשונות.

מעצבת פנים מנוסה ומקצועית תייעץ ותלווה אתכם בכל ההחלטות שנוגעות לשיפוץ כמו עזרה בבחירת קבלן מבצע, המלצה על ספקים מובילים בכל תחום, ביקור בחנויות שיתאימו לסגנון העיצובי המועדף עליכם, שילוב של חומרים וטקסטורות, בחירת פלטת גוונים המתאימה לטעמכם האישי ועוד המון שאלות ודילמות שתתקלו בהם לאורך השינוי.

מעצבת פנים מנוסה תוביל את השינוי מהשלב הראשוני של הכנת תכנית רעיונית לחלוקת החלל ועד התאמת פריטי אקססוריז שיוסיפו טאץ' ייחודי לבית שלכם.

מניסיון עבודה של שנים עם לקוחות פרטיים ועסקיים, התרומה של עבודה עם מעצבת פנים מוכחת כחוסכת כסף, המון זמן, כאבי ראש והתלבטויות שאין לכם מושג איך לפתור אותן.

מוזמנים לקרוא המלצות של לקוחות שלי.

רוצים לראות איך נראה חדר הרחצה הזה לפני? לחצו כאן.

 

מקווה שהפוסט הזה יסייע לכם להניע את השיפוץ/ המעבר לטובת פרויקט מאורגן ומתוכנן.

ואם תרצו לקבוע פגישת ייעוץ איתי, לחצו כאן.