27
פבר

חדר שינה חלומי כמו שתמיד רצית

כמה פעמים נכנסתם לחדר השינה שלכם ואמרתם "מתי כבר נעצב את החדר הזה?!"

כמעצבת פנים אני מגלה יותר ויותר בתים בהם בוחרים לעצב ולטפח את הסלון, המטבח, חדרי הילדים, הגינה אבל משום מה חדר ההורים נדחק לאחור בסדר העדיפות ונשאר מוזנח. במקרה הטוב "המשקיענים" זורקים כיסוי על המיטה…

חדר ההורים הוא חלל אינטימי בו אנו נחים, חושבים, נרגעים, ישנים וחלקנו חולקים אותו עם אדם קרוב נוסף. בעיצוב חדר שינה אני ממליצה ללכת עם הלב, לבחור עיצוב קלאסי ומרגיע ולא ללכת אחרי טרנדים חולפים.

אז החלטתי להרים את הכפפה ואת כיסוי המיטה 😉  ולהציע כמה רעיונות לשדרוג ועיצוב חדר ההורים, שיהפוך גם את חדר השינה שלכם לאינטימי ונעים.

סוף מעשה במחשבה תחילה

כמו לפני כל תהליך עיצובי או תכנוני, תכנון יוביל לתוצאה משביעת רצון. לכן בשלב ראשון אני ממליצה לחשוב על מיקום הרהיטים בחלל חדר השינה, כמו למשל כיוון הצבת המיטה, הקפדה על מעברים נוחים משני צדדיה, מתן אפשרות למרחב בפתיחת דלתות ומגירות, יצירת מקומות אחסון פונקציונאליים ועוד.

מה הצבע שלכם?

צבע הוא אחד האלמנטים המרכזיים בעיצוב פנים. כדאי מאד שתבחרו גוונים המבטאים את הפנטזיה העיצובית שלכם, במיוחד כאשר מדובר בעיצוב פנים של חדר השינה האינטימי שלכם. על פי רוב אני ממליצה על בחירה בגוונים רגועים, שקטים ונעימים המתאימים לאווירה שאנו רוצים ליצור בחדר ההורים, אך יחד עם זאת, חשוב שתבחרו את הגוונים שנוגעים ומדברים אליכם.

בחדר השינה שלי כל הקירות צבועים בגוון  0026 של נירלט. מציעה לכם לנסות גם.

טקסטיל 

טקסטיל היא מילה אחת לשם כולל לבדים למיניהם. בחדר השינה אני שמה דגש על שילוב בדים במרקמים שונים, בשילובי גוונים שיעשירו את מראה החדר ויצרו בו תחושה של רכות ואינטימיות.

בחדר שינה אבחר לרוב וילונות מבדים רכים, נשפכים כמו בד שיפון, בגוון שהוא טון יותר או פחות מגוון הקירות בחדר. כך נדגיש את החלון אך יחד עם זאת לא נבליט אותו מדי.

מציעה לכם לעשות סדר בערימת המצעים שאגרתם לאורך השנים או שקיבלתם כמתנות מהעבודה.. העבירו או תרמו את הסטים שלא השתמשתם בהם כבר שנים והשאירו רק את המצעים הרכים, המפנקים ושאתם הכי אוהבים. נסו להתחשב בבחירתכם גם בצבעוניות הבד והטקסטורות שמופיעות עליו.

על המיטה פרסו כיסוי מיטה מבד מפנק ונעים, הוסיפו כריות נוי בכמה גדלים וטקסטורות ויש אפשרות שתתעוררו בבוקר בתחושה שאתם בצימר או מלון. לא שווה לנסות?

שטיח הוא טקסטיל נוסף שיחמם עבורכם את המגע עם הרצפה בפרט ואת מראה החדר בכלל. יש לבחור שטיח שישתלב בהרמוניות עם שאר הגוונים בחדר. אני ממליצה על בחירת שטיח אחד מרכזי אם החדר מספיק גדול או לחלופין שטיחונים קטנים משני צידי המיטה בחדר קטן/בינוני.

בתמונה זו מוצג חדר שינה שעוצב ו"הולבש" על ידי ,כחלק מקמפיין עיצוב "שימוש בהום סטיילינג לשדרוג חדרים בבית" שהשתתפתי בו ב-one design המתחם לעיצוב הבית בראשל"צ. צילום: אלינה יאבטוש.

פריטים רבותיי, פריטים או בעברית אקססוריז

חשוב להתאים את הרהיטים והפריטים שיקשטו את חדר השינה שלכם לגודל החדר. לא תרצו ליצור חדר שינה עמוס מידי או לחילופין חדר שינה בעיצוב ריקני ומשמים. מספר הרהיטים, גודלם וכמות פרטי העיצוב,  שניתן להכניס לחדר שינה גדול תהיה שונה מכמות הפריטים שניתן להכניס לחדר שינה בינוני או קטן.

לסיכום, חדר ההורים הוא לא "עוד חדר בבית" אלא ה- חדר! חשוב לתכנן, להתאים ולעצב את חדר השינה לאנשים שישנים בו, לגודלו וכמובן לתקציב העומד לרשותכם.

מתלבטים איך להתחיל את עיצוב חדר השינה שלכם? רוצים לתאם איתי פגישת ייעוץ לקבלת השראה ורעיונות יצירתיים?