22
אפר

טיפים לעיצוב חדר רחצה

 

בשנה האחרונה זכיתי לעצב לא מעט חדרי רחצה, אולי יותר מאשר חדרים אחרים.

לא יודעת מהי הסיבה לכך, בכל מקרה מבחינתי כל חלל הוא הרפתקאה חדשה והזדמנות נפלאה לחלום, ליצור ולעצב.

כשאני נפגשת עם לקוחותיי בביתם לקראת השיפוץ, אני מקשיבה לצרכים, לומדת איך החלל משרת אותם, מה עובד בו ומה לא, וכבר מדמיינת איך יוכלו ליהנות מחלל משודרג שיותאם לצרכים הנוכחים שלהם ולא אלה שהותאמו לדיירים הקודמים בבית או במקרה אחר להם לפני מספר שנים.

אני רוצה לשתף אתכם בתהליך העיצוב שלי בחדר רחצה, בו אתייחס לנקודות שעולות כמעט בכל שיפוץ ואולי המאמר הזה יסייע לכם.

תכנון- אז לפני שיוצאים לדרך ושוברים קירות או מרימים ריצוף, צריך לחשוב ולתכנן איך החלל ישרת אתכם הכי נכון, הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינת העיצוב.

האם אתם חובבי אמבטיות קצף או שמעדיפים מקלחון מרווח עם ראש טוש וזרימה של גשם?

האם אתם מאחסנים בחדר רחצה את כל המגבות וחומרי הניקוי ולשם כך נדרש ארון בהתאם, או שאתם מעדיפים ארון מינימלי עם מקום לאחסון של מוצרי טיפוח וגילוח?

אחרי שמחליטים על התכנית האדיאלית יוצאים לשלב בחירת החומרים.

חומרים- בחדרי רחצה צריך לשים דגש ולהתייחס לכך שמדובר בחלל "רטוב" מה שאומר שהחומרים שנבחר צריכים להיות עמידים בו לאורך זמן בתנאי לחות ואדים (זה כמובן בנוסף לכך שהחדר צריך להיות מאוורר באופן טבעי וקבוע).

אז בחנויות לחיפויים ולכלים סניטריים, יש היצע מטורף של עיצובים ולא פעם לקוחות מתבלבלים ממגוון האפשרויות ולא יודעים מאיפה להתחיל.

אז עצתי לכם היא שלפני שיוצאים לחנויות, בחרו מספר תמונות של השראה עבורכם (מאתרים שונים ברחבי האינטרנט, מבתים של חברים, השראות שנחשפתם אליהם בחו"ל וכדומה), והכוונה היא לעיצובים שאהבתם במיוחד, שגרמו לכם להתלהבות או לדגדוג של אושר : ) ועם התמונות הללו הגיעו לחנויות ובחרו את הפריטים הרצויים בהתאם.

כמובן שמומלץ להתייעץ עם מעצבת פנים בעניין הפרקטיות של העיצוב שאהבתם, כי לא תמיד מה שנראה מדהים בתמונה אכן ישרת אתכם (ולא אתם אותו). ורק לשם הדוגמא אזכיר התלבטות של לקוחות ששקלו לחפות את רצפת חדר הרחצה בריצוף לבן חלק…

מעז יצא מתוק- או במילים אחרות "מה עושים את העמוד שתקוע פה??"

בפרויקט הספציפי הזה ידענו את מיקומו של צינור ה-4 צול ולכן תכננתי את גודלו של המקלחון הסמוך אליו בהתאם ואף שילבתי אריחים דקורטיביים של משרבייה בכדי להעלים את בליטתו של העמוד מהקיר וליצור עניין בכניסה לחדר הרחצה.

מה שהפתיע היה צינור נוסף שעובר בכל קומות הבניין ואחרי התייעצות עם מספר בעלי מקצוע, הבנו שלא ניתן לשנות את מיקומו. אז החלטתי לחפות את הקיר האמור באותם אריחים לבנים בכדי ליצור מראה אחיד שיעטוף גם את "הבעיה" ויחד עם זאת הוזמן ארון בהזמנה אישית בהתאם למידת הנישה שנוצרה.

שני עמודים שהיו נתונים בחלל ונראו כבעיה, הפכו לפרטים מעניינים המשדרגים את מראה החדר כולו.

אתגר נוסף שצץ בשיפוץ הזה הוא שאחרי שהרצפה רוצפה באריחי גרניט פורצלן שנבחרו, התברר לנו אחרי יום כי הם נסדקים…כל דריכה עליהם הובילה לסדק חדש.. וזאת למרות שמדובר באריחים עם תו תקן, מוגדרים כאנטיסליפ ומתוצרת מוכרת ומכובדת.

הקבלן נאלץ לפרק את כל הריצוף ואנחנו בינתיים יצאנו בזריזות לבחור אריחים אחרים (לא פחות יפים) ומשם לריצוף החדר מחדש.

תאורה גם בחדר רחצה יש לשלב גופי תאורה המתאימים לשימושים השונים בחדר.

באיזור המראה, מומלץ למקם גופי תאורה מעליה או לצידיה וזאת בכדי שפיזור האור יהיה מתאים לאיפור/גילוח.

בתקרת החדר יש לשלב תאורה שוטפת אשר תאיר את החלל באופן שווה ולא ממוקד. בחדר רחצה זה הוספנו בתקרה המונמכת גם תאורה נסתרת וזאת בהתאם לבקשת הלקוחות, לתאורה רכה ואינטימית בזמן הרחצה. אחח..כמה שרגוע שם.

פריטי אקססוריז- כמה שהם חשובים! בעזרתם מראה החלל משתדרג פלאים ומבחינתי אין להקל ראש בבחירתם.

בפרויקט הזה מדובר בלקוחות עם טעם משובח כך שהבחירות נעשו בהקפדה מרובה ולא רק שלי 😉

גופי תאורה, ארון אחסון, מתלים למיניהם, תמונות, כלים למוצרי היגיינה, סל כביסה ופריטים נוספים שנרכשו לטובת מראה חדר מטופח ונעים.

הלקוחות שלי זכו בחדר רחצה מפנק, קלאסי, עם בחירות מדויקות של חומרים וגוונים, ואני??

זכיתי בפרויקט מאתגר עם תוצאה מדהימה לטעמי ובלקוחות מרוצים וחוזרים 🙂

אם אתם מתכננים שיפוץ או מעבר דירה ואין לכם מושג איך מתחילים להתארגן לקראת זה, אני מזמינה אתכם לקרוא את הפוסט הזה 

ואם אתם מעוניינים לקבל רעיונות לשידרוג והמון השראה, אתם מוזמנים לתאם איתי פגישת ייעוץ. לתיאום