20
יונ

החופש הגדול- הזמן לרענן ולחדש את חדרי הילדים

מכירה את זה שהילדה שלך לא מוצאת את המכנס שהיא הכי אוהבת בערימת הבגדים שעל הרצפה בחדרה? או שהמתבגר מפלס את דרכו למיטה דרך שביל הנעליים..? או את הדרישה "מתי כבר תחליפו לי את החדר התינוקי הזה?!?? אני כבר בן/בת …."

אז כאמא לילדים בני 11-20 שנים וכמעצבת פנים שראתה כמה חדרי ילדים, שאת חלקם תוכלו לראות פה, אני מכירה היטב את המראות ושומעת את הבקשות להתאים את מראה החדר לגיל הילדים/ המתבגרים.

חדר מתבגרת שידעה בדיוק איזה טפט היא רוצה. וקיבלה.

החופש הגדול הוא זמן מעולה לדעתי לרענן את מראה החדרים לקראת שנת הלימודים הבאה, לחשוב ולתכנן, לצבוע את הקירות, לחדש ריהוט ולהתאים את העיצוב לצרכים העכשוויים של הילדים שגדלו. לדוגמא אם בילדותם הייתה בחדר כוננית מלאה בארגזים של צעצועים, בובות, פאזלים ועוד, כיום הם יעדיפו במקומה פופים לטובת אירוח החברים.

גם עם שחור-לבן אפשר ליצור עניין רב

הנה לפניכם כמה עצות טובות שיוכלו לסייע בשינוי גם בחדרי הילדים שלכם:

באופן כללי אני ממליצה לשתף את הילדים בתכנון השינוי, לשמוע מה הם החלומות והצרכים שלהם בחדרם, מה אוהבים בחדר הנוכחי ומה ירצו לשנות. מעורבות שלהם תסייע להגיע לתוצאה האופטימלית לטעמם אך בהחלט יכול להיות שאנו המבוגרים נמליץ ונציע אפשרויות נוספות ועיצובים אחרים.

בחרו שניים או שלושה גוונים שיחזרו באופנים שונים בחדר, בווילון, בשטיח, בצבע הקיר, בידיות הארון וכו'.

רצוי לבחור בשיתוף הילדים (כמובן רק אם הם בגיל מתאים), כך שהם יוכלו לכוון לגוונים שאוהבים ויעדיפו שיהיו בחדר. במידת הצורך סייעו להם ליצור שילוב מעניין אך יחד עם זאת נעים והרמוני.

ממליצה לכם להיכנס לאתר  www.design-seeds.com ולקבל שם המון רעיונות לשילובי גוונים ולהשראה צבעונית בכלל.

דוגמית לשילוב גוונים מאתר design-seeds

הכינו טבלה ובה שתי עמודות: האחת, דברים שנשארים בחדר והשנייה, דברים שיש לרכוש/לשדרג. עם הרשימה הזו יהיה לכם קל יותר להבין את גודל ההשקעה, מבחינת זמן ותקציב ולתכנן גם את סדר הפעולות לביצוע.

החליטו האם יש לשנות את מיקומי הריהוט בחדר, אולי לשנות את מיקום השולחן, או לסובב את כיוון המיטה? אולי לתלות את הטלוויזיה על הקיר במקום שתונח על השולחן? זה הזמן להחליט האם יש צורך להוסיף נקודות חשמל /תקשורת, לחפות את הרצפה בפרקט וכו'.

לא סט, אלא אחרת.

העדפתי האישית היא שהריהוט לא יהיה מורכב מסט שהריהוט בו אחיד בגוון ובעיצוב. כאשר בוחרים פריטים שונים שמשתלבים בצורה נעימה לעין, יוצרים מראה מעניין ומיוחד.

הביאו לידי ביטוי לפחות רעיון אחד או הצעה אחת של הילד, אל תכבו את החלומות שלהם.

תחביב/אוסף/תחום עניין שהם רוצים לשלב בעיצוב החדר, פינה שהם רוצים ליצור לטובת איזור לנגינה, ערסל שבא להם לתלות, טפט שהם יעדיפו ועוד המון רעיונות מקוריים שיש לילדים. לא פעם הם מצליחים להפתיע גם אותי 😉

כמה נעים פה.. רך..רומנטי..

ויש כמובן את הילדים/ מתבגרים שמראה החדר שלהם ממש לא מעניין אותם ומבחינתם לישון על הרצפה, גם בלי מזרן..

במקרים האלה אני ממליצה לבחור ריהוט שהוא ניטרלי בצבעוניות, שיתאים לאורך זמן ולשלב בחדר פריטי אקססורייז מינימליסטים ולא יקרים שבמידת הצורך יוחלפו בהמשך בלי כאב לב ו/או כיס.

לאותם ילדים אני מציעה לחשוב על דבר אחד שחשוב מבחינתם בחדרם ואותו משתדלת ליישם בצורה הטובה ביותר.

שרשרת מנורות שתלויה לאורך הקיר מוסיפה גם צבע בחדר

הוסיפו ושלבו את הדברים הקטנים שהם השוס של החדר!! הלוא הם פריטי האקססוריז.

מנורת שולחן, מנורת קריאה, שידה לצד המיטה, שטיח, ווילון, פוסטרים על הקירות , שרשרת מנורות שתלויה לאורך הקיר, טפט, כריות נוי, פופים, לוח למזכרות מעל השולחן ועוד ועוד ועוד.

נקי. בהיר. מינימליסטי. עם מעט אפור

עופו עם הרעיונות, הקשיבו לילדים וזכרו שלרוב הפריטים הללו נרכשים בסכומים לא גבוהים, גם אם הילדים ימאסו בהם אחרי פרק זמן קצר.

לסיכום, אני מקווה שהכנסתי בכם מוטיבציה לעשייה ושעצותיי יסייעו לכם במלאכת העיצוב שלפניכם.

ואם תבחרו לעשות את השינוי בליווי שלי, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כאן.

חופשה נעימה וסופר כיפית לכולנו.