05
פבר

איך נערכים ליום רכישות?

קניות. אוהבים או שונאים?

נראה לי שאוכלוסיית בני האדם נחלקת לשניים- אלה שממש נהנים מקניות לא משנה להם מה ומתי ואלה שמבחינתם קניות זה סיוט ו/או סוג של עונש.

יום רכישות (ולעיתים מספר ימים) הוא יום בו תתחדשו ברהיטים, אקססוריז, טקסטיל, גופי תאורה, חיפויים וכל מה שהחלטתם מראש לקנות (ואולי גם כמה דברים שלא תכננתם ועליהם בהמשך).

בכדי שימי הרכישות יעברו בהצלחה, אני ממליצה גם לכם כמו ללקוחותיי "היו ממוקדים וערוכים מראש והתוצאות תהיינה נפלאות". נסו.

מניסיוני, ישנן כמה נקודות חשובות-חשובות שיש לשים לב אליהן לפני היציאה לדרך.

בין אם אתם יוצאים ליום רכישות לבדכם לבין אם החלטתם בחוכמה לצרף מעצבת פנים מנוסה שתדע לתכנן את סדר היום ותוביל אתכם לחנויות הכי רלוונטיות עבורכם מבלי לבזבז זמן יקר ואנרגיות, הנה כמה דברים שרצוי לעשות לפני:

1."הרשימה":

הכינו טבלה מסודרת בה ארבע עמודות: חדר, פריט, כמות, הערות. בטבלה רשמו את הפריטים שאתם מתכננים לרכוש לפי חלוקה לחדרי הבית, תיאור הפריט (ככל שתתארו במדויק את הפריט בדמיונכם, כך יוקל עליכם לאתר אותו בחנויות), כמות והערות שחשוב שתזכרו כמו למשל מידות, צורה, מגבלה שיש צורך למצוא לה פתרון עיצובי וכו'.

רצוי מאוד לצלם בנייד כמה תמונות מאיזורי הבית הרלוונטיים שיסייעו לכם במהלך יום הקניות להיזכר בכל מיני פרטים שלא בטוח ששמתם לב אליהם מראש.

רוצה לקבל טבלה לדוגמא?

2. בצעו מדידות לפני ותוך כדי– חשוב ביותר!! המדידה "לפני" חשובה בכדי שלא תגיעו לחנות ותתחילו לגמגם "אהההה….נראה לי…בערך…" ואז סביר שגם הרהיט יכנס "בערך" לחדר, והמדידה "תוך כדי" חשובה מכיוון שלא פעם אנחנו מדמיינים משהו אחד ובפועל הוא נראה אחרת בבית (בעיקר אצל אותם אנשים שפחות ניחנו בראייה מרחבית) ולכן חשוב לבדוק ולוודא את מידות הפריטים כפי שיהיו אצלכם בבית גם במהלך אותם ימי קניות.

3. קניות גדולות בעדיפות ראשונה- נראה לי ברור לא? ובכל זאת.. לרוב הפריטים הגדולים הם אלו שיובילו את סגנון העיצוב, אופיו, גווניו לכן רצוי לרכוש אותם ראשונים. לדוגמא, אם מתוכנן שיפוץ שכולל שינוי תשתיות כמו החלפת ריצוף בחדר הרחצה, אז החנות הראשונה שתבקרו בה היא חנות לחיפויים וכלים סניטריים. בחרו את הריצוף המועדף עליכם ושמתאים לחלל ורק אחרי זה הזמינו את הארון אחסון שיותאם לקו העיצובי הנבחר. או אם מתוכנן הום סטיילינג בחדר השינה שלכם והחלטתם על רכישת מיטה חדשה, מומלץ שראשית תבחרו אותה, עיצובה וסגנונה ומשם המשיכו לשאר הרכישות כמו שטיח, גופי תאורה וכו'.

4.דייקו את הצבעים עד כמה שניתן- ההיצע הגדול והמגוון של הרהיטים והפריטים שקיים בחנויות הוא עצום ואפשר בקלות להתבלבל שם. לכן אני ממליצה, עוד בטרם יציאתכם לרכישות, החליטו על גווני הפריטים שאתם מתכננים לרכוש, גוונים שאתם אוהבים, גוונים שתרצו לשלב יחד. כך כשתגיעו לחנויות תהיו ממוקדים יותר והדרך לבחירה הסופית קצרה יותר.

למחפשים השראה בעולם של צבע, לפי גוונים, עונות השנה, שילובים ובכלל הנאה צרופה, אני ממליצה להיכנס לאתר הצבעוני https://www.design-seeds.com/ ולא לשכוח לצאת משם עם החלטה 😉

 

כמה דרמה בצבע (מתוך אתר SEEDS)

5. ומה עם מה שלא תכננו מראש? ומה אם יש בחנות פריט שהוא "שוס" אמיתי? אני אומרת "זרמו במידה", מידה של תקציב..מידה של השקעת זמן.. מידה של תכנון מחדש.. לא פעם קורה גם לי שמה שלא תכננתי מראש ונרכש "על הדרך" הוא הרכישה הכי משמחת ושווה.

6. הגדירו זמן למשך יום הרכישות- בין אם אתם מחובבי הקניות ובין אם אתם מאלה שסובלים מזה, אחרי מספר שעות מסוים רובנו נוטים להתעייף, "להתפזר", לקבל החלטות לא מדויקות, להתבלבל מהאפשרויות, להתייאש, לכן מראש הגדירו טווח של X שעות שתשקיעו לטובת העניין ביום מסוים. אני מכירה היטב את הסיטואציה עם לקוחותיי שבשלב מסוים אומרים לי "די! מעכשיו תחליטי מה שבא לך" ואז אני מבינה שהגיע סיומו של עוד יום רכישות.

זהו, נראה לי שעכשיו נשאר לכם רק לפתוח את היומן ולנעוץ בו "יום רכישות", להצטייד בנעליים נוחות, כסף ומצב רוח טוב.                                                                                                                                                                                                                                                 ולמי שמעדיף שיום הרכישות שלו יהיה יותר מדויק ואפקטיבי, אני מציעה את שירותיי המקצועיים בליווי וסיוע ביום רכישות, כל הפרטים ממש כאן.